Säkerhetsändamål
Vi har haft kontakt på distans
Vi behandlar dina personuppgifter för att skydda oss, dig och alla våra kunder mot olika typer av brott. Klicka på varje behandling nedan för mer information.
Inspelning av möten vid hot mot personal
Beskrivning av ändamål
Vi behandlar personuppgifter i inspelningar av telefon- och videosamtal samt vid lagring av e-post- och chattkonversationer (interaktioner) om det finns ett upplevt hot mot oss eller vår personal.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Vi behandlar de kontaktuppgifter som krävs för att interaktionen ska kunna upprättas, såsom telefonnummer, e-postadress eller namn för alias. Om du har autentiserat din identitet digitalt behandlar vi även ditt namn och din personbeteckning.
Interaktionen sparas sedan som en video-, ljud- eller dokumentfil i vårt inspelningssystem med uppgift om dina kontaktuppgifter, tid och datum för interaktionen, interaktionskanal, vilken medarbetare som hanterade interaktionen samt ärendetyp.
Uppgifterna används som underlag för att utreda hotet och vid behov anmäla brottet.
Rättslig grund och dina rättigheter
Hur vi behandlar dina personuppgifter baseras på så kallat berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att skydda oss själva och vår personal, för att rapportera hot till brottsbekämpande myndigheter och för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi lagrar uppgifter för detta ändamål i 13 månader, om ärendet inte leder till en polisanmälan. Om en polisanmälan görs kommer vi att spara uppgifterna så länge som det är nödvändigt för att behandla våra rättsliga anspråk.
Personuppgiftsansvariga, personuppgiftsbiträden och andra mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandling för detta ändamål.
Vår kundtjänst hanterar behandlingen av våra personuppgifter, sparar och lagrar interaktioner. Personuppgiftsbiträdet har möjlighet att behandla filer och data.
Vi kan komma att lämna ut filer och ytterligare information, såsom tid, omständigheter och mötesdeltagare, till brottsbekämpande myndigheter när vi anmäler ett misstänkt brott.
Kvalitets- och utbildningssyfte
Vi har haft kontakt på distans
Vi behandlar dina personuppgifter för att säkerställa och ständigt förbättra kvaliteten i vår service och bemötande. Klicka på varje behandling nedan för mer information.
Inspelning av möten för att göra förbättringar
Beskrivning av ändamål
Vi behandlar personuppgifter vid inspelning av telefon- och videosamtal och vid lagring av e-post- och chattkonversationer (interaktioner) för att följa upp och utbilda vår personal för att förbättra vår service.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Vi behandlar de kontaktuppgifter som krävs för att interaktionen ska kunna upprättas, såsom telefonnummer, e-postadress eller alias. Om du har autentiserat din identitet digitalt behandlar vi även ditt namn och din personbeteckning.
Interaktionen sparas i vårt inspelningssystem som en video-, ljud- eller dokumentfil med information om dina kontaktuppgifter, tid och datum för interaktionen, interaktionskanalen, medarbetaren som hanterade interaktionen och ärendetyp.
Under uppföljningen och utbildningen väljer medarbetaren och hens coach ut slumpmässiga filer för granskning, på grundval av vilka de diskuterar möjliga förbättringsåtgärder.
Rättslig grund och dina rättigheter
Hur vi behandlar dina personuppgifter baseras på så kallat berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna spela in och spara interaktioner för att följa upp och utbilda vår personal i syfte att förbättra vår service.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar inspelade telefonsamtal i 13 månader.
Personuppgiftsansvariga, personuppgiftsbiträden och andra mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandling för detta ändamål.
Vår kundtjänst behandlar dina personuppgifter, sparar och lagrar interaktioner. Personuppgiftsbiträdet har möjlighet att behandla filerna och uppgifterna.
Mätning av kundnöjdhet
Beskrivning av ändamål
Vi behandlar dina personuppgifter för att följa upp hur nöjd du är med hur vi har hanterat ett ärende och för att kontakta dig om du har uttryckt ditt missnöje så att vi kontinuerligt kan förbättra vår verksamhet.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
När du har kontaktat oss i något ärende använder vi dina kontaktuppgifter för att ringa upp dig eller skicka ett e-postmeddelande eller sms till dig. Syftet med dessa kontakter är att fråga hur nöjd du är med hur vi har hanterat ditt ärende och om du skulle rekommendera oss till dina vänner och bekanta. Dessutom kan du ge ytterligare respons genom att lämna ett meddelande per telefon eller fylla i en enkät.
Om du väljer att svara på våra frågor sparar vi din respons i anslutning till ditt ärende och namnet på den medarbetare som hanterade det tillsammans med ett unikt svars-ID samt i fall vi har en kundrelation även ditt kundnummer för uppföljning. Om du har angett att du är mycket missnöjd kan vi kontakta dig för att se om det finns något mer vi kan göra för att hjälpa dig och bättre förstå vad du är missnöjd med.
Vi sammanställer all respons till statistik för att mäta kundnöjdheten i olika situationer.
Rättslig grund och dina rättigheter
Hur vi behandlar dina personuppgifter baseras på så kallat berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att kunna följa upp hur nöjda våra kunder och andra intressenter är med våra tjänster. Vi använder den respons vi får för att kontinuerligt förbättra vår verksamhet.
Uppgifterna behandlas för direktmarknadsföring.
Enligt marknadsföringslagstiftningen har du rätt att motsätta dig inbjudningar till kundundersökningar eftersom dessa utgör direktmarknadsföring. Det kan du göra genom att kontakta vår kundservice.
Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar uppgifterna om din respons i 18 månader. Om du har lämnat kommentarer utöver att svara på våra standardfrågor raderar vi dina kommentarer efter tolv månader.
Personuppgiftsansvariga, personuppgiftsbiträden och andra mottagare
Försäkringsaktiebolaget Agria är personuppgiftsansvarig för behandling för detta ändamål.
För behandlingen använder vi personuppgiftsbiträden som skickar responsförfrågningar, samlar in svar och sammanställer dem i statistik. Personuppgiftsbiträdet får då del av dina kontaktuppgifter och den respons du ger.
Vår kundservice behandlar dina personuppgifter och de har tillgång till uppgifter som behandlas i dokument och system.